torsdag den 4. september 2014

Igangsættelse af fødsel med zoneterapi.

Skrevet af Mor
Jeg var til zoneterapi 16 dage før forventet fødsel, sammen med tre andre piger, som alle var 1 til 2 uger længere henne end mig. Det var en rigtig skøn oplevelse, dejlig afslappende og behageligt og selvfølgelig super hyggeligt med noget tøsehygge med andre højgravide. og så var zoneterapueten rigtig sød.

Jeg kunne tydeligt mærke hvordan nogle punkter på fødderne, gik ind og skabte sammentrækninger (plukkeveer) i min livmoder, så den spændte helt op. Hun arbejdede både med de igangsættende punkter og spurgte herefter ind til hvilke gener der var de værste i vores graviditeten, i mit tilfælde var mangel på søvn det værste. Zoneterapeuten trykkede på mit søvn center og jeg fik virkelig et par dage med den bedste søvn jeg længe har haft, det var fantastisk! 

Desværre havde zoneterapi ingen effekt på fødslen hverken for mig eller de andre piger. Vi fødte alle mellem 5 og 19 dage efter. Mig selv 8 dage efter. Jeg kan desværre ikke sige om det hjalp på modningen af livmoderen. Jeg havde generelt rigtig mange plukkeveer. Ved næste jordermorder besøg, 6 dage efter, var jeg 2 cm åben og 1,5 cm livmoderhals.

I hvertfald var det en rigtig hyggelig oplevelse, men hjalp desværre ikke på igangsættelse.

Som altid så spørg gerne hvis I vil vide mere.
Mor



Følg os på Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar