onsdag den 24. september 2014

Når manden forkæler en

Skrevet af mor.

Synes nogle gange forældre skabet kan være lidt hårdt for parforholdet. Man bruger de vågne timer på at snakke, tænke, skrive, spekulere, være frustreret, undrer sig ... fortsæt selv listen.
Manglen på søvn giver heller ikke det store overskud til at passe sit forhold. 
Og en Datter der den sidste uge hver aften har skreget og skreget helt utrøstelig i flere timer. Gode råd modtages med kyshånd.
Andre nybagte forældre kender det sikkert og jeg tror desværre det er derfor procentdelen der går fra hinanden indenfor barnets første leve år er så høj. 
Så et lille håb og opråb til forældre, pas godt på hinanden, husk hinanden og husk at tal om tingene. 

Nu til den lille forkælelse.

Denne morgen gav jeg Datter mad kl. lidt i 8 og så tog Far, hende med nedenunder og jeg sov videre. Til kl. lidt over 10, HØRTE I DET, kl 10! hvor jeg vågnede helt af mig selv, jubiii. 
Far mødte på arbejde kl. 10 og har lige så stille fået Datter til at sove i sin krybbe ved siden af mig. På Datters dyne var påklistret et lille mærkat:

Det sådan nogle små ting i hverdagen, der virkelig betyder noget for mig, når man bare er træt, træt, træt. 
Så jeg var tip top frisk til at trille barnevogn med en af de søde piger fra mødregruppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar